Onder het mom van serviceverbetering aan klanten, tracked retailketen Dirk van den Broek de bewegingen van bezoekers die door de winkel lopen. Hiertoe wordt het wifi-signaal uit smartphones opgepikt. Wie niks doet en wifi heeft aanstaan doet ongemerkt mee. Het gaat om een onderzoek, meldt Dirk. Het publiek hoeft zich geen zorgen te maken, aldus Dirk, want ‘er worden geen persoonlijke gegevens verwerkt’. De informatie wordt precies verwerkt zoals in de richtlijnen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens, belooft het merk.

Als je wifi al dan niet ongemerkt aanstaat omdat je misschien het bord niet hebt gelezen, doe je mee. Wie zich bewust is van de actie en niet mee wil doen doet zijn of haar wifi uit of surft naar dit adres voor afmelding: www.dirk.nl/klantbeweging. Met dit wifi-onderzoek is Dirk een pionier. Je kunt beter meten welke schappen aanslaan, of promoties werken en wat de ‘olifantenpaadjes’ zijn die je weer kunt koppelen aan verkoopcijfers van bepaalde artikelen. Dirk onderzoekt momenteel hoe klanten zich bewegen in een drietal winkels.  

Alles bij de bron;  ShopperMarketing