Privacy-bekommernissen zetten consumenten aan om online valse informatie te verstrekken. Bovendien stelt men zich weigerachtig op informatie te verstrekken die niet noodzakelijk voor de communicatie wordt geacht. Dat is de conclusie van een studie van de Australian Communications and Media Authority (ACMA). De onderzoekers stellen dat 47 procent van de Australiërs bewust onjuiste persoonlijke informatie verstrekken. Ook blijkt dat 52 procent weinig vertrouwen heeft in het privacy-beleid van online providers.

De onderzoekers kwamen ook tot de vaststelling dat 35 procent van de respondenten niet bereid blijkt te zijn om persoonlijke informatie te verstrekken aan een website die zich in het buitenland bevindt. "Privacy blijft voor de consument een belangrijke bekommernis," meerkt Chris Chapman, voorzitter van de Australische communicatie-autoriteit, op. "Persoonlijke informatie wordt vaak bestempeld als de nieuwe olie of valuta van de informatie-technologie en de bevolking doet voor steeds meer sociale en economische activiteiten beroep op het internet," voert Chapman aan. 

Alles bij de bron; Express