Van productplacement over privacy op Facebook tot het appeal van de papieren krant. Hoe staat het met onze mediageletterdheid? De term mediageletterdheid staat voor de manier waarop wij omgaan met media. 'Het is niet alleen het vermogen om kritisch met de media om te gaan, maar het gaat er ook om in hoeverre we media gebruiken om te creëren', zegt Segers. In het artikel bespreekt zij 5 mythes.
Mythe 1 De digitale kloof smelt weg
Mythe 2 Ik heb als ouder mijn kind niets meer te leren als het over het internet gaat
Mythe 3 Jongeren vinden privacy onbelangrijk
'Kinderen en jongeren moeten zich bewust zijn van het feit dat alles wat je op het internet zet, daar ook blijft rondhangen. Dat heet je digitale schaduw. Ouders moeten hun kinderen leren dat ze twee keer moeten nadenken voor ze informatie plaatsen over zichzelf maar ook over anderen. Want het kan schadelijker zijn dan ze zich op dat moment kunnen voorstellen.'
Mythe 4 Jongeren lezen geen kranten meer
Mythe 5 Het is logisch dat oude media verdwijnen als er nieuwe bijkomen
Lees alles bij de bron; destandaard.be