AFM-bestuurder Theodor Kockelkoren zei afgelopen mei in de Tweede Kamer tijdens het Rondetafelgesprek ‘gebruik van klantgegevens door banken’, dat het gebruik van klantgegevens veilig en in het belang van de klant moet zijn. Ook moeten financiële instellingen zich afvragen of zij de veiligheid van de klantgegevens kunnen waarborgen...

...Afgelopen jaren zijn Big Data en data-analysetechnieken in de belangstelling gekomen van de consument. Spionagepraktijken, privacy-inbreuken, maar anderzijds ook gepersonaliseerde advertenties; allemaal zaken die voor de burger duidelijk maken dat een nieuwe digitale wereld is ontstaan waar persoonlijke data een bijzondere plaats is gaan innemen. Het internet maakt het immers zo makkelijk met al die mooie diensten die ons worden aangeboden. 

De klant verwacht vanzelfsprekend dat zijn dienstverlener respectvol en behoedzaam met persoonlijke gegevens om gaat. De discussie gaat zelfs over het feit of die geleverde informatie überhaupt eigendom wordt van die dienstverlener.

Alles bij de bron; BinnLandsBestuur