Winkelketen Blokker heeft last gehad van een datalek. Er is ingebroken bij accounts, al is niet bekend bij hoeveel klanten dat gebeurde. 

Blokker schrijft dat in een e-mail naar klanten, die inmiddels door meerdere tweakers is ontvangen. "Met een aantal e-mailadressen is geprobeerd in te loggen bij meerdere accounts op Blokker.nl", schrijft het bedrijf. Dat gebeurde 'eerder deze week'. De winkelketen schrijft dat het geen aanwijzingen heeft dat de gebruikte e-mailadressen en wachtwoorden zijn buitgemaakt bij Blokker zelf. Mogelijk werd er gebruik gemaakt van credential stuffing. Het bedrijf schrijft dat inbrekers toegang hadden de contactgegevens en bestelhistorie van klanten. In de Blokker-accounts stonden 'geen bank- of betalingsgegevens', staat in de e-mail.

Het bedrijf heeft de getroffen accounts geblokkeerd. Klanten kunnen het laten deblokkeren door de klantenservice te bellen, die dan een resetlink stuurt. Blokker heeft melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Alles bij de bron; Tweakers