Sinds juni combineert Google bij sommige gebruikers de gegevens uit de eigen diensten - zoals de zoekmachine, Google Maps en Gmail - met data van DoubleClick, een advertentiebedrijf dat Google in 2007 overnam. DoubleClick is een van de grootste advertentienetwerken op het internet en gebruikt

...

Het principe is hetzelfde als in andere moderne smart TV’s, horloges die je hartslag meten, gsm’s die je fitness vooruitgang tracken. Het apparaat onthoudt wat je doet, bewaart dat ook, bundelt alles en weet perfect wat je favoriete dingen zijn. Die data kunnen bedrijven gebruiken om je voorkeuren te

...

De juridische kennisgeving, de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid rond smart-tv’s zijn volgens de Consumentenbond niet gebruikersvriendelijk en onduidelijk. Uit onderzoek van de consumentenorgansatie blijkt dat fabrikanten van slimme televisies persoonlijke data en gegevens over het

...

Een grote meerderheid van burgers in de EU vindt online gegevensbescherming, privacy van communicatie en gedrag belangrijke zaken, blijkt uit een onderzoek van Eurobarometer. De industrie moet maatregelen nemen om privacy online te beschermen. Het onderzoek is gedaan voor de herziening van de

...

Verschillende Europese toezichthouders zijn een openbare consultatie gestart om te kijken of er vanwege de mogelijke risico's van Big Data voor particulieren er meer regels nodig zijn. Big Data kan bijvoorbeeld op het gebied van verzekeringen grote gevolgen voor mensen hebben.

Recent publiceerde de

...

De Nederlandse opsporings- en inlichtingendiensten zijn bezig toegang te krijgen tot versleutelde berichtendiensten als WhatsApp en Telegram. „Het gaat moeizaam, maar we zeggen niet dat het ons niet lukt. Er zijn mogelijkheden”, zegt Dick Schoof, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en

...
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief!

Nieuwsarchief