Ook over een paar jaar is er nog voldoende ruimte in de brievenbus voor gerichte boodschappen en direct mail. Dat zegt Haico Meijerink, de CEO van Sandd. 

"Er zijn mensen die ontzettend graag een krant of tijdschrift in handen nemen, puur en alleen voor de emotie. We kunnen persoonlijke profielen maken, zodat de boodschap die op de deurmat landt een hele grote attentiewaarde heeft; 80 procent van de direct mail wordt geopend, veel meer dan het gemiddelde mailtje."

Sandd maakte daarom een strategie, 'parallel aan het verbeteren van de bedrijfsprestaties'. En dat gold niet alleen voor groei in de postmarkt, maar ook voor verbreding in aanpalende markten, zegt Meijerink. "Het gaat om data intelligence, market intelligence; de combinatie van gegevens over huisadressen in combinatie met ons rijke bezorgnetwerk is uniek en geeft ons een voorsprong in de markt."

Van schending van de privacy van mensen is volgens Meijerink geen sprake. "Ieder bestand is een uniek bestand dat we respecteren." De bestanden waar Sandd gebruik van maakt zijn afkomstig van DataQuote, dat Sandd per 1 augustus overnam.

Alles bij de bron; BNR [incl. audiofragmenten]