De gegevens van 22.000 bezoekers van De Vrienden van Amstel LIVE liggen door een datalek op straat. Het lek ontstond bij een leverancier van marktonderzoeker Blauw. Organisator Heineken heeft de mensen die zijn getroffen donderdag op de hoogte gebracht.

Heineken heeft als organisator van De Vrienden van Amstel LIVE het datalek gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. De bierbrouwerij roept getroffen mensen op extra waakzaam te zijn op phishingmails.

Naast Heineken zijn ook de NS, verzekeraar CZ en VodafoneZiggo getroffen door het datalek. De NS meldde dinsdag dat de gegevens van 780.000 reizigers zijn gelekt. Bij VodafoneZiggo gaat het om de persoonsgegevens van 700.000 klanten.

Blauw voert klanttevredenheidsonderzoeken uit en maakt hierbij gebruik van de software van Nebu. Dit bedrijf heeft te maken gekregen met een datalek waardoor mogelijk ook de gegevens die het voor klanten verzamelt in handen van aanvallers terecht zijn gekomen.

Alles bij de bronnen; NU & Security