Het ontwikkelen van concepten die het leven van de klant makkelijker maken, biedt kansen om de (online) omzet te vergroten. Dat zegt Selma Postma, general manager AH Online, op website Emerce. Het is Postma’s ambitie dat iedere klant zijn eigen AH.nl en Appie krijgt en daar de  voor hem of haar relevante informatie vindt, zoals eerdere boodschappen(lijstjes). ‘Dat kan inspiratie zijn of een bonusaanbieding van een product dat hij al eens eerder heeft gekocht. 

 ‘Als we weten dat je biologisch of vegetarisch eet, houden we daar rekening mee bij wat we als eerste laten zien’  Het is volgens haar de kunst om met de klant mee te bewegen. ‘We testen veel, kijken wat klanten prettig vinden en dat schalen we vervolgens op.’ 

Vooralsnog is het lastig om met het bezorgen van boodschappen geld te verdienen. Amazon lost dat bijvoorbeeld op door onder meer consumentendata door te verkopen. ‘Doorverkopen van data is niet ons model’, zegt Postma.  ‘Wat wij belangrijk vinden, is het persoonlijke aspect. Daarvoor gebruiken we onze data waar de klant toestemming voor heeft gegeven. We zien dat ze dat belonen met loyaliteit.’

Alles bij de bron; DistriFood