Big Data is een term die verwijst naar een enorme toename in de toegang tot en het geautomatiseerd gebruik van informatie. Big Data is een uitdaging voor de belangrijkste privacy principes. Sommige mensen beweren dat het onmogelijk is deze principes te handhaven in een tijd die gekarakteriseerd wordt door Big Data. Volgens deze zienswijze moet de bescherming van persoonsgegevens in eerste instantie worden gewaarborgd door ondernemingen die duidelijke en begrijpelijke informatie geven over hoe persoonsgegevens worden verwerkt.
De volgende principes zijn met name van toepassing op Big Data: doelbinding, relevantie en data minimalisatie, volledigheid en kwaliteit, transparantie en het recht op toegang tot informatie.
De bedoeling van de working paper is de privacy uitdagingen rondom Big Data extra onder de aandacht te brengen, voornamelijk binnen het domein van de telecommunicatie-industrie, om ervoor te zorgen dat deze door data protectie autoriteiten en andere belanghebbenden op de agenda worden gezet. Dit paper is bedoeld voor besluitvormers, publieke autoriteiten, de markt en de samenleving.
Alles bij de bron; CBP