Teradata, een big data analytics en marketing applications onderneming, heeft een onderzoeksrapport uitgebracht over de status van big data analytics in 6 sectoren wereldwijd waarvoor wereldwijd 316 senior data- en IT-beslissers uit toonaangevende bedrijven zijn ondervraagd.

Uit het rapport komt de impact van big data initiatieven op de organisatie naar voren, waarbij zowel de uitdagingen als business waarde van big data investeringen bevestigd worden. Het merendeel van de respondenten rapporteert behoorlijke investeringen in big data analytics, en noemt de investeringen ‘zeer belangrijk’. Bijna twee derde van de respondenten meldt dat big data en analyse-initiatieven een essentiële, meetbare impact op de omzet hebben gehad.

Executives uit de ondervraagde sectoren zagen een verschillende potentie in big data. Respondenten uit de retail industrie vonden big data het belangrijkst. Zij zeggen dat big data en analytics essentieel is om concurrerend te blijven. Organisaties die het meest succesvol zijn in hun big data initiatieven onderzoeken meerdere soorten data. Locatiedata werd door meer dan 50% van de respondenten genoemd, gevolgd door tekstdata (ongestructureerde data zoals e-mails, Power-Point slides, Word documenten en SMSjes). Naast het verkennen van deze nieuwe data types, combineren toonaangevende organisaties gestructureerde en multi-gestructureerde datasets in een analytisch ecosysteem, waardoor er nieuwe inzichten kunnen ontstaan die als basis kunnen dienen voor innovatie.

Alles bij de bron; DutchIT


Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha