Er is iets mis is gegaan bij een software-update en daardoor reizen de abonnementhouders op saldo in plaats van op hun zone-abonnement. Sommige reizigers hebben onvoldoende saldo en kunnen daardoor niet inchecken. Vervoerbedrijf GVB zegt bekend te zijn met de problemen en werkt aan een oplossing..

...Het enige advies van het GVB is om te zorgen voor voldoende saldo op de chipcard. Op de website biedt het GVB excuses aan en zal het onterecht afgeschreven saldo worden teruggeboekt. Volgens Rikus Spithorst van Maatschappij voor Beter OV moet het GVB gedupeerde reizigers actief benaderen om het te veel betaalde bedrag op de ov-chipkaart terug te storten. De situatie is volgens hem vergelijkbaar met de problemen die Connexxion ooit had in Almere. "Op ons verzoek heeft Connexxion toen het teveel betaalde bedrag 'klaargezet' voor reizigers zodat die bij een automaat hun saldo weer konden ophogen. Ook werden toen de reizigers persoonlijk geïnformeerd."

Alles bij de bron; Parool



Abonneer je nu op onze wekelijkse nieuwsbrief!
captcha