Uber wil zijn actieterrein nog verder uitbreiden en brengt daarom een nieuwe applicatie op de markt die een integraal deel van het dagelijkse leven van de consument zou moeten worden. 

De nieuwe functies zullen de volgende weken wereldwijd worden geïntroduceerd. Ook services van partners zoals de besprekingssite Yelp en de boodschappendienst Snapchat zullen, net zoals de muziekservice Pandora, in het nieuwe aanbod worden geïntegreerd. De diensten zullen verder worden uitgebreid met nieuws en weerberichten.

“De nieuwe toepassing moet de gebruikers de mogelijkheid bieden hun persoonlijke agenda aan de applicatie te koppelen, vrienden snel te vinden en verdere informatie over een geografische bestemming te kunnen verzamelen, aldus de krant. “Deze toepassingen tonen dat Uber bij meer facetten van het dagelijkse leven van zijn gebruikers betrokken wil worden.” Op basis van informatie die van de gebruikers zelf wordt verkregen, zal de applicatie een aantal nieuwe suggesties aanbieden, onder meer op basis van eerdere ervaringen van de consument of activiteiten van vrienden.

Om die services optimaal te kunnen aanbieden, zal Uber volgens Gus Hosin, executive director van Privacy International, echter veel persoonlijke gegevens dienen te verzamelen. Dat kan volgens Hosen mogelijk tot belangrijke privacy-problemen leiden. 

Alles bij de bron; Express [Thnx-2-Luc]